Actueel
We ondervinden problemen n.a.v. het spoedonderhoud van SURF. Zie mail hieronder:
AANKONDIGING: Maandag 8 december Spoed Onderhoud SURFconext / ANNOUNCEMENT: Monday 8 December Extra Maintenance SURFconext
Tijdens kantooruren voeren we spoedonderhoud uit op onze infrastructuur.
Zie de beschrijving voor de details van dit onderhoud.
>Geplande werkzaamheden
Maandag 8 december, tijdens kantooruren.
> Beschrijving
– Op maandag 8 december verwachten we een aankondiging van een kritieke
kwetsbaarheid betreffende de SAML library die SURFconext (en
SURFsecureID) gebruikt. Als gevolg daarvan zullen we diezelfde dag onze
infrastructuur patchen met een fix voor deze kwetsbaarheid.
> Beschikbaarheid van services
We verwachten dat alle diensten gewoon blijven werken en er geen
downtime is.
> Impact
Deze wijziging heeft geen invloed op gekoppelde Identity Providers en
Service Providers.
Met vriendelijke groet,
SURFconext team.
Geen roosterdata in Avans One app en webversie beschikbaar
Op dit moment is het helaas niet mogelijk om roosterdata te tonen in de Avans One app en de website https://rooster.avans.one/.
Bij het benaderen van de app verschijnt een foutemelding:
‘Het is niet gelukt om rooster items op te halen. Probeer het later nog eens.‘
Als alternatief kan men de roosters bekijken via: https://avans.myx.nl
Het probleem is in onderzoek. Excuses voor het ongemak.
Zodra er meer bekend is zal hier een update volgen.
Door een wereldwijde storing bij Cloudflare zijn binnen en buiten Avans tijdelijk websites niet bereikbaar geweest.
Bij het benaderen van deze sites verscheen de foutmelding 500 Internal Server error.
De storing bij deze provider van internetdiensten is inmiddels opgelost,
Hierdoor zijn de websites weer bereikbaar.